Het is nu wo 14 nov 2018, 08:42

Vuil op het water?

Hier kunt u alles plaatsen over water.
Zoals bijvoorbeeld: waterwaardes en alg problemen
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 11:02
Als jouw voer zo door de bak dwarrelt dan wordt dit ook door jouw filters opgezogen en betekent een behoorlijke vervuiling voor je filters met als gevolg een negatieve bacterie groei.

Nu ben ik erg benieuwd wat jij dan voert.
Groet, John Houthuyzen
Forum Beginner
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 12:12
Ik voer de voorgeschreven hoeveelheid Stendker blister diepvries voer. Ongeveer een 1/2 tot 3/4 blister per keer voor 7 halfwas vissen. Laat dat ontdooien en voer de vissen eerst even uit de hand, blokje tussen de vingers. Dan dwarreld er al behoorlijk wat door het water. De rest laat ik naar de bodem zakken waar ze het verder opeten!
Doe ik hier iets fout??

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 18:36
Yep je voert te eenzijdig ;)
ik voer hier alles gewoon bevroren want zodra het voer het water raakt is de buitenste laag al ontdooid.
Hier dwarrelt het ook door de bak maar heb wel kraakhelder water doordat ik een spraybar links en een spraybar rechts heb met een flinke zuurstofpomp in het midden
Forum Beginner
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 18:53
Heb net twee spraybars gehaald en ga ik straks aan beide kanten monteren. Die luchtpomp is dat met een bruissteen?? Bedankt voor de info.

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 20:12
Yep
Forum Beginner
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 23:50
Zo vanavond de wijzigingen aangebracht. Heb voor de zekerheid een skimmer geplaatst. Half uur was de oppervlakte schoon. Maar het moet natuurlijk zonder skimmer kunnen. Ik heb naast de 2 ext Eheim filters toch ook maar weer een intern filter geplaatst. Nu filter ik ongeveer netto 2300 liter per uur. Moet meer dan voldoende zijn voor een 600 liter bak. Aan de rechterkant heb ik de uitstroom van het interne filter en de uitstroom van 1 ext filter door middel van een spraybar van 50 cm!! Dus over bijna de hele diepte een goede stroming!! Aan de linker kant heb ik nu nog de normale uitstroom van het andere ext filter, kan hier als het moet nog een spraybar monteren maar daar gaat het wat moeilijker door gebrek aan ruimte. Ik zie dat de oppervlakte nu zoveel in beweging is dat er geen kaamlaag kan ontstaan. Hij blijft nu ook schoon, dat zie je heel snel. Mijn water is nu al helderder dan het was dus dat ziet er goed uit. Nog geen bruissteen geplaatst, kijk het nu eerst even aan. Ik zie aan de planten dat er wel een aardige stroming is in de bak maar de Discussen staan nog recht dus denk dat het wel kan zo. Hier wat foto's net genomen. Bedankt allemaal voor jullie tips!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Keer terug naar water