Het is nu zo 23 sep 2018, 02:38

mijn water waardes

Hier kunt u alles plaatsen over water.
Zoals bijvoorbeeld: waterwaardes en alg problemen
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012, 20:53
Mee eens,

Ik zou in jouw geval een flinke waterwissel doen en dan voorlopig om de dag ongeveer 25% verversen.
vervolgens eens kijken hoe de situatie over één à twee weken is en dan eventueel antibiotica toe gaan voegen als het nog niet beter gaat.
Als het kan de ontlasting van de vis opvangen en microscopisch laten onderzoeken, daar kan iemand met kennis van zaken veel uithalen.

Succes ermee,

Groet
Aad
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012, 21:06
ik maak me filter zo snel schoon omdat me uitstroom aanzienlijk vermindert en dat me bak dan stoffig wordt soort witte stof nu heb ik deze 2 pompen erop staan Jbl e1500 (1200L/p en eheim 2213(400L/p) dus per uur wordt me bak ongeveer 3x rondgepompt

Beste Micky dit kan volgens mij niet dat dergelijke filters in zo korte tijd slecht doorlopen en vraag me dan ook af of je het filtermateriaal wel in de juiste volgorde er in heb zitten n.l van onder af van grof naar fijn.
Dus onderaan b.v keramische pijpjes daarna efimech, groffe spons,substraat,fijne spons en eindigen met watten.
En wat die JBL betreft elke 2 weken alleen! de voorfilters verwisselen of schoonmaken de rest dus die mandjes om het half jaar uitspoelen met aquariumwater.

Ik denk dat Marco het bij het juiste eind heeft wat betreft nitriet nu je er weer vissen uit geschept hebt je filters zijn dus helemaal niet rijp ververs dus goed en controleer de filtervulling nog eens goed.
Het rijpen kan je versnellen door filterstart te gebruiken of nitrivec toe te passen.

Succes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012, 21:19
Een jbl filter moet makkelijk 3 maanden zonder problemen kunnen draaien
Als de jbl al na 3 weken niet lekker meer loopt moet je bak erg veel vuiligheid hebben, of idd zoals chris zegt verkeerd opgebouwd. Dit geldt dan voor de eheim. Want bij de jbl kan niet veel fout gaan. Op de ring na dan die op het voorfilter mandje zit.
De 2213 heeft geen filtermandjes maar 2 roostertjes zitten die er wel goed in? Dus de pootjes van het rooster wat onderin zit op de bodem en het rooster boven in met de pootjes naar boven.
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 09:30
jbl is keramiek buisjes en de filters kunnen niet fout omdat je met model bakjes zit filterbak ring is idd een probleem bij die dingen heb de pomp nu 2 jaar ofzo en de ring al meerder malen vervangen

en in de eheim zit in de filter een pot die doe je open onderin buisjes dan grove blauw en dan fijn blauw zwart en dan witte watten en heb het motortje vernieuwt en een nieuw keramiek pennetje waar de rotor op draait en nieuwe koppakking (afsluit met de pot)

ik gaat zo aan de slag gaat 60% water verversen en even alles eruithalen misschien dat er toch meer vuil in ligt dan ik kan zien en daarna zal ik aad zijn advies uitproberen met om de dag 25% verversen

@cris ik heb sera aquatan en sera bionitrivec <--- is dat hetzelfde
De natuur, in haar schitterendste verschijningen en overweldigendste vormen, is slechts de achtergrond en het toneel voor de tragedie van de mens.

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:12
Afbeelding

zo krijg je de pomp gelevert op foto
zo is het bij mij :icon_thumleft:
van boven af mandje 1 blauw fijn en witte watten
mandje 2 groen onder zwart boven
mandje 3 grof blauw
mandje 4 keramiek buisjes

misschien zo beter uitgelegt :P heb mewater ververst en moet zeggen tis ineens heel levendig in de bak dus denk dat ik ook vaker zal moeten verversen inplaats van 2 x in de week
De natuur, in haar schitterendste verschijningen en overweldigendste vormen, is slechts de achtergrond en het toneel voor de tragedie van de mens.
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:36
dat is de eerste serie filters, wordt je gek van van al die filtermatten. ik zou zeker nog 3 mandjes vullen met denilit. hoe meer poreus filter materiaal hoe beter.

:oops: nooit geweten dat er in die classic filters mandjes zaten. wel in de ecco. zo zie je maar weer wat geleerd. ook daarvoor geld zo veel mogelijk biologisch filter materiaal
groetjes marco:

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:42
denilit is dat de blauwe of de groene of is de foto beter als wat ik erin heb want dan zet ik dat er gewoon weer in

in de eheim classic zit een pot die haal je eruit en draai je open dan zit alles los erin
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 16:28
deniltit zijn poreuze steentjes waar bacteriën in en aan hechten.

Afbeelding
groetjes marco:

Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 17:53
@cris ik heb sera aquatan en sera bionitrivec <--- is dat hetzelfde

Idd dat bedoel ik maar je kan elk willekeurig merk nemen hoor als het maar nitrificerende baccies zijn, aquatan is niet noodzakelijk.

Bij die JBL zou ik zeker die sponzen er uit laten of 1 er in en dan af vullen met denilit zoals Marco al zegt.
Die zwarte spons is denk ik carbon zou ik zeker niet gebruiken alleen wanneer er medicijnen uit gefilterd moeten worden.
Probeer ook in de eheim tussen de groffe en de fijne spons denilit te doen.

Succes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Vorige

Keer terug naar water