Het is nu zo 23 sep 2018, 03:06

waterwaardes

Hier kunt u alles plaatsen over water.
Zoals bijvoorbeeld: waterwaardes en alg problemen

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2012, 21:51
ik gebruik sinds enkele maanden osmosewater die ik op temperatuur breng voor ik deze in mn aquarium pomp, nu zit ik met het probleem dat mijn ph blijft dalen, die bereikt het 5.0 ph drempel, ikzelf vind dat telaag,ben zondag nog bij een kweeker geweest en die zegt ze te verhogen naar 6 tot 6.5 ph.heb poeder van tetra ph en kh plus staan,kan ik dat gebruiken of is er een andere meethode?
alvast merci geert
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2012, 22:01
Je zegt dat je ververst met osmosewater. Is dat alleen osmosewater of meng je dit aan met leidingwater. Als je dus alleen met osmose ververst heb je totaal geen buffer omdat de kh 0 is. Hierdoor zal door bv de ontlasting van de vissen de ph blijven zakken.
Ph en kh plus kan je gebruiken. Maar leidingwater is goedkoper. Door de kh hiermee te verhogen zal de ph ook niet zo snel dalen. Wat is de reden dat je een ph van 6,5 wil?
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2012, 21:56
omdat ik bij een kweker geweest ben met 30 jaar ervaring en die raade mij aan om mijn ph te verhogen tussen de 6 en 6.5 ph
mijn osmosewater leng ik normaalgezien niet aan met leidingwater,ik doe normaalgezien de nodige mineralen in het water,alvast bedankt voor de reacktie
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2012, 07:31
zijn het wildvang vissen?? want als dit niet zo is kunnen de dieren gewoon op leidingwater gehouden worden. en is osmose in principe overbodig. wil je toch met osmose blijven werken om de ph zo laag te houden zou ik de poedertjes opzij gooien en het osmose gewoon aanlengen met leidingwater..
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012, 20:40
dat zouw mijn vraag ook zijn ?

en wat zijn je waardes uit de kraan ?

en wat wil je?

gr dennis
discus en l-nummers

Keer terug naar water